Den europæiske artikelbank

  • Forside
  • Blog
  • Betingelser for brug af Eurohome
  • Sådan indsender du en artikel
  • Kontakt
Du er her: Forside / Andet / Standardprocedurer har forbedret kvaliteten hos autoophuggere

Standardprocedurer har forbedret kvaliteten hos autoophuggere

15. december 2015 af Peder Skriv kommentar

Branchen for autoophug har historisk været kendt for at være manipulerende, spekulativ og kun ude på at tjene flest mulige penge. Hvis vi kigger længere tilbage tidsmæssigt, så har den manglende tilstedeværelse af internet gjort det muligt at holde et dårligt image lokalt. Lavpraktisk eksemplificeret ved at en autoophugger sælger en brugt reservedel til en kunde, som efterfølgende ikke oplever den forventede kvalitet og funktionalitet. Denne får ikke den fornødne service i forbindelse med returnering, hvorfor kunden ønsker at udbrede det dårlige indtryk af autoophuggeren.

Dette kan “kun” ske inden for vedkommende netværk af venner og familie, hvilket ikke nødvendigvis rammer den pågældende autoophugger i tilstrækkelig grad, så kunden får retfærdighed. Takket være internettet er det nu muligt at udbrede dårlige såvel som gode oplevelser til alle og enhver, hvilket har gjort enhver virksomhed skrøbelig for dårlig omtale online.

Interessenter inden for autoophug-branchen har ønsket at forbedre deres dårlig image og skabe mere gennemsigtighed og troværdighed blandt deres målgrupper.

Standardprocedure har vist vejen

En del af vejen frem har været sammenslutning af diverse autoophuggere, hvor de gennem fælles hjemmesider har solgt deres reservedele. Hermed har de internt sørget for at holde en høj kvalitet, og har også kunne holde øje med forhenværende direkte konkurrenter, som ødelagde branchens ry gennem dårlig rådgivning og salg af reservedele af mindre god kvalitet.

En anden standardprocedure har været kvalitetskoder på samtlige reservedele til videresalg. Før en kvalitetskode påføres en reservedel, gennemgår denne en gennemgribende funktionalitetskontrol, hvormed det sikres, at den givne del lever op til loven og er fuld funktionsdygtig. Herefter påføres kvalitetskoden, hvorudfra kunden direkte kan sammenligne de forskellige reservedele med hinanden.

Dette har skabt mere gennemsigtighed for kunden, da denne tydeligt kan se, hvad der købes på forhånd. Ud fra antal kørte kilometer, stand samt et billede kan kunden se varen, og derudfra beslutte, hvorvidt den lever op til forventninger og krav.

Tilfredshedsgaranti

Når man handler brugt, indebærer det en naturlig risiko for, at den købte vare ikke lever op til forventninger i forhold til f.eks. funktionalitet. Det er betryggende at vide, at købte reservedele kan returneres, hvilket er muligt hos størstedelen af Danmarks autoophuggere. En leverandør af autoophug har dog sine forholdsregler vedr. returnering, som du skal være opmærksom på.

Når du modtager dine bestilte reservedele, skal du tjekke allerede ved levering, om delene lever op til dine forventninger. Gør de ikke dette, har du mulighed for at nægte modtagelse, hvorefter delen sendes retur til autoophuggeren.

Modtager du reservedele og opdager en fejl, skal du ikke selv forsøge at udbedre skaden. Så snart du gør dette, mister du nemlig din ret til at returnere din bestilling. Grunden til dette er, at autoophuggeren ikke kan stå inde for, hvad du har foretaget dig med varen, hvorfor det heller ikke er muligt at trække varen retur og udbetale pengene igen.

Opdager du en fejl eller andet, skal du derimod altid ringe til sælger med det samme, hvorefter I kan aftale det videre forløb. På denne måde sikres du pengene retur. Flere autoophuggere opererer med seks måneders returret, hvilket stiller kunden i en særdeles fordelagtig position. Husk at tjekke inden køb, hvorvidt den pågældende autoophugger har returret som en del af deres servicepolitik.

Landsdækkende leveringsservice

En anden standardprocedure som har forbedret kvaliteten og oplevelserne hos landets autoophuggere er deres landsdækkende leveringsservice. Via et nationalt leveringsnetværk kan de sikre, at en bestilling når frem til kunden inden for maks. 24 timer. Bestiller du en vare som eftermiddagen, kan du modtage denne næste morgen allerede inden du står op. Foretager du en bestilling om formiddagen kan du på samme måde modtage denne på eftermiddagen, hvilket giver en utrolig fleksibilitet for kunden.

Er du i tvivl om, hvorvidt en autoophugger opfylder de gældende love og retningslinjer, kan du altid slå autoophuggeren op på Bilordning.dk, som er en offentlige database over landets godkendte autoophuggere.

Skrevet i: Andet, Ikke kategoriseret Tags: Autoophugger, leveringsservice, reservedele, standardprocedure, tilfredsgaranti

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

CAPTCHA
Refresh

*

Kategorier

  • Abbonement
  • Affiliate
  • Aktier
  • Alt det andet
  • Andet
  • Blogs
  • Børn
  • Børnetøj
  • Bredbånd
  • Computer
  • Destinationer
  • Det frække
  • Diæt
  • Diverse
  • Diverse guides
  • Elektronik
  • Erhverv & Økonomi
  • Erhverv nyheder
  • Familie
  • Fest
  • Film – Fjernsyn
  • Fitness
  • Forretning – Karriere
  • Forsikring
  • Fritid & Rejser
  • Guides
  • Helbred & Motion
  • Historie – Kultur
  • Hobby
  • Hus & Have
  • Ikke kategoriseret
  • Indendørs
  • Indland
  • Informationsider
  • Internet markedsføring
  • Karriere
  • Kærlighed
  • Købs Guide
  • Kunst
  • Kunst & Kultur
  • Lån
  • Ledelse
  • Legetøj
  • Levestil
  • Marketing
  • Medicin
  • Mobil Information
  • Mobiltelefoni
  • Møbler
  • Møbler
  • Musik
  • Netværk
  • Nyheder
  • Offline
  • Online
  • Online Markedsføring
  • Online underholdning
  • Økonomi
  • Prissamenligning
  • Professionelle Netværk
  • Psykologi
  • Rådgivning
  • Rejse
  • Rejse Tips
  • salg
  • salg – Marketing
  • Samfundet
  • SEO
  • Shopping
  • Slankekur
  • Software
  • Spil
  • Spil & Sjov
  • Spise guide
  • Sport
  • Steder – Rejse artikler
  • Styrketræning
  • Taletid
  • Tandpleje
  • Teknik
  • Telefoner
  • Terapi
  • Tjen penge
  • Uddannelse & kursus
  • Udendørs
  • Underholdning
  • Vægttab
  • Værktøj
  • Venskab
  • Viden på internettet
  • Virksomheds start
  • Voksne
  • Webshops

Valgmuligheder

  • Opret forfatterprofil
  • Betingelser for brug af den europæiske artikelbank
  • Sådan indsender du en artikel
  • Kontakt

Copyright © 2025 · Outreach Pro til Genesis Framework · WordPress · Log ind